Refusionspolitik

Kort og godt - sådan gør du
 

Returnering:
Har du fortrudt dit køb og ønsker pengene retur skal du sende varen/varerne tilbage til os. 
- Du skal udfylde og vedlægge vores returformular. Det er vigtigt at den er vedlagt så vi ved hvor pakken kommer fra.
- Send os en mail på info@byasbaek.dk og oplyse at du ønsker at returnere.

- Varen/varene sendes retur i samme stand som de er modtaget.

- Varer købt som pakkeløsning ex. "shop the look" skal også returneres som pakkeløsning. Ønsker man at beholde dele fra en pakkeløsning, betales fuld pris for beholde styles. 

OBS; Vælger du selv at stå for porto, gør vi opmærksom på at DAO ikke levere til firmaadresser, som ikke i forvejen har en aftale med dem. Derfor bliver pakker leveret til pakkeshops og ikke direkte til adressen. Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops. 


Returnering ved reklamtion / fejllevering mv.:
Du skal kontakte os på info@byasbaek.dk og herefter laver vi en aftale om at du skal bestille en returlabel i vores returportal. Det er vigtigt du ikke selv køber porto andre steder. 

https://byasbaek.dk/pages/bestil-en-returlabel


Ombytning:

Skal du have ombyttet din vare/varer til en anden størrelse eller en helt anden vare.

- Send os en mail på info@byasbaek.dk og oplys os om din ombytning. 

- Skriv hvad du ønsker ombyttet til så vi kan lægge varen fra til dig.

- Send varen/varerne retur i samme stand som du har modtaget dem.

- Husk at udfylde og vedlægge returseddel.

Når vi har modtaget din pakke sender vi de nye vare/varer.

 

Returlabel:

Du kan købe en print-selv returlabel hos os til 49 kr. Eller du kan selv sørge for porto.

Du kan bestille din returlabel i vores returportal her:

https://byasbaek.dk/pages/bestil-en-returlabel


Returlabelen koster 49 kr. som du ved ombytning af varer, kan betale med mobilepay eller alm. kontooverførsel.
Skal du returnerer varen og have pengene tilbage fratrækkes de 49 kr. i returbeløbet.

 

Behandlingstiden på returneringer og ombytninger er mellem 3-5 hverdage.

 

OBS: Returlabelen er en print-selv returlabel.

OBS; Vælger du selv at stå for porto, gør vi opmærksom på at DAO ikke levere til firmaadresser, som ikke i forvejen har en aftale med dem. Derfor bliver pakker leveret til pakkeshops og ikke direkte til adressen. Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops. 

 

Refundering til kundekonto: 

En kundekonto er din personlige shoppekonto. Her kan du indsætte valgfrie beløb, du kan få refunderet penge fra dine returneringer, reklamationer eller andre differencer. Når du logger ind på din konto på hjemmesiden, kan du altid se din saldo. Når du shopper, kan du selv vælge om du vil betale med pengene fra din saldo eller om du vil betale med dit betalingskort. Du har også mulighed for at kombinere betalingsmetoderne. 
Du kan betragte kundekontoen som en lille shoppe opsparing eller som et tilgodebevis, hvor du slipper for at holde styr på at gemme koden. 
Hvis du på et tidspunkt gerne vil have saldoen fra din konto udbetalt, kan du selvfølgelig sagtens få det. Det sker via alm. kontooverførsel.


________________________________________________________________________________________________________

 

Det formelle og vigtige ting du også skal vide

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på By Asbæk
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare

  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail info@byasbaek.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Derudover skal du benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur når du returnerer varen. Den ligger i din pakke, når du modtager den.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis du ikke afhenter din pakke til tiden

Hvis du ikke afhenter din pakke i pakkeshop eller postbutik indenfor fristen bliver pakken sendt retur til os. 

- Hvis du ønsker at få pakken tilsendt igen, skal du selv afholde de nye fragtudgifter. 

- Hvis du ikke ønsker at modtage pakken, men ønsker pengene retur, vil du blive fratrukket et beløb svarende til vores returlabel i dit returbeløb.



Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv betale for den fragt det koster at sende varen retur til os.

Varen/varerne skal sende direkte til vores adresse:
By Asbæk
Skovsøviadukten 14E
4200 Slagelse

Vi afhenter ikke pakker som IKKE er sendt direkte til vores adresse. (DAO sender ikke til firmaadresser, som ikke i forvejen har en firmaaftale)
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Vi anbefaler og ser gerne at du sender varerne retur som pakke og ikke som brev.
Vælger du alligevel at returnere som brev skal du være opmærksom på, at går "brevet" tabt hos post danmark er det dit eget ansvar og vi vil ikke kunne give pengene tilbage for varen før den er "fundet" igen.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.


Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 120 ,-
Vi vil rigtig gerne være behjælpelig med en print-selv returlabel, denne kan du få tilsendt på mail.
Returlabelen koster 49 kr. som du ved ombytning af varer, kan betale via kontooverførsel.
Skal du returnerer varen og have pengene tilbage fratrækkes de 49 kr. i returbeløbet.
 


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet af tøjet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet af tøjet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Vi håber at du har forståelse for at vi skal sælge returvarerne videre og du vil behandle varerne på samme måde som du selv ønsker at modtage dem.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis hele det beløb du har betalt tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi hele dit indbetalte beløb. Du hæfter kun for omkostningerne til returnering af varen. Returvaren skal være os i hænde uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

By Asbæk

Skovsøviadukten 14E
4200 Slagelse

Refundering til kundekonto: 

En kundekonto er din personlige shoppekonto. Her kan du indsætte valgfrie beløb, du kan få refunderet penge fra dine returneringer, reklamationer eller andre differencer. Når du logger ind på din konto på hjemmesiden, kan du altid se din saldo. Når du shopper, kan du selv vælge om du vil betale med pengene fra din saldo eller om du vil betale med dit betalingskort. Du har også mulighed for at kombinere betalingsmetoderne. 

Du kan betragte kundekontoen som en lille shoppe opsparing eller som et tilgodebevis, hvor du slipper for at holde styr på at gemme koden. 

Hvis du på et tidspunkt gerne vil have saldoen fra din konto udbetalt, kan du selvfølgelig sagtens få det. Det sker via alm. kontooverførsel.


Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal udfylde og vedlægge vores standard returseddel. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Refundering ved betaling med Mastercard og lign. 

Betalte du din ordre med Mastercard, kan du risikere at pengene stadig er reserveret på dit kort, selvom vi har refunderet dit køb. Dette har intet med os at gøre, men de retningslinjer der fulgte med, da du fik dit Mastercard. Læs mere om det og hvad du kan gøre her.